Mootorrattur kihutas sõbralt laenatud kaherattalisega 250 kilomeetrit tunnis (16)

Tartu Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Tartumaal ligi 250 kilomeetrit tunnis kihutanud mootorratturile mõisteti karistuseks 15-päevane arest ning lisaks võeti mehelt üheks aastaks sõiduki juhtimise õigus.

Teisipäeval, 7. augusti pealelõunal fikseerisid liikluspolitseinikud Tartumaal ühe kihutava mootorratta kiiruseks 242 kilomeetrit tunnis, kuigi sel teelõigul on piirkiirus 90 kilomeetrit tunnis. Nähes enda taga sõitmas vilkurite ja sireeniga peatumismärguannet andvat politseisõidukit, jäi kihutaja seisma. Mehe kontrollimisel tuvastasid politseinikud lisaks, et  kihutanud mehel puudus sootuks sellise võimsa ratta juhtimise õigus. Ta peeti kinni ja viidi arestimajja kohut ootama.  

Tänasel istungil määras kohus mehele karistuseks 15-päevase aresti ning võttis talt sõiduki juhtimise õiguse üheks aastaks. «Kohtusaalis võttis mees arutu kihutamise omaks ning tunnistas, et võttis vastava kategooria juhtimisõigust omamata siiski sõbralt võimsa kaherattalise proovimiseks ning paha aimamata pigistas sirgel teelõigul sellest välja nii palju, kui ratas andis ja süda julges,» rääkis kohtus politseid esindanud Tartu politseijaoskonna politseileitnant Anatoli Šuvalov. Ta lisas, et peatamise hetkel polnud tsiklimehel esiti aimugi, millised kolmekohalised arvud tema juhitud ratta spidomeetrilt läbi jooksid.

Politseileitnant võrdles sellisel kiirusel maanteel tuhisenud mootorratast suisa lennukiga. «Kui sellist kiirust arendab kõrgustes lendav lennuk, siis sellest ei ole pardal viibijatele tavaliselt mingit ohtu. Ent kui ülehelikiirus pigistatakse välja ühest tavaliikluses osalevast kaherattalisest, siis pole küsimuseks kas, vaid hoopis, millal raske õnnetus juhtub,» tõdes Šuvalov.

«Mõistagi on võimas kaherattaline paras ahvatlus ja neil, kes tahavad võimsate masinate kilovatte katsetada ja enese reaktsiooni proovile panna, on võimalus liikluses riskimise asemel tegeleda närvikõdipakkuva motospordiga selleks ettenähtud kiiretel, ent turvalistel ringradadel. Heade tulemuste eest on siis garanteeritud ka au ja kiitus,» täheldas Šuvalov. Ta tõdes, et viimaste asemel pärjati teisipäevane antikangelane sel korral hoopis aresti ja võimalusega järgneval aastal liikluses vaid jalakäija või kaassõitjana osaleda.

Kommentaarid (16)
Copy
Tagasi üles